Vaak gestelde vragen - F.A.Q.

Lidl E-Commerce International GmbH & Co. KG treedt in deze uitsluitend op als reisagent en bemiddelt als zodanig tussen de cliënt en de aanbieder van het reisproduct. Lidl Nederland GmbH heeft geen enkele bemoeienis met deze website of de overeenkomsten die door deze website tot stand komen.

Hoe kan ik bij jullie een reis boeken?

U kunt uw reis heel eenvoudig op het internet boeken of u kunt ook ons callcenter opbellen. Ons serviceteam staat via het telefoonnummer 0800 025 0024 (Gratis in Nederland.) voor u klaar.

Hoe kan ik de reis betalen?

Tijdens een online boeking kunt u meteen bij de boeking selecteren of u het eindtotaal via kredietkaart of overschrijving wenst te betalen.
In geval van telefonische boekingen via het callcenter krijgt u een factuur nadat uw boeking werd ontvangen door de reisorganisator. Wanneer de reis tot 42 dagen voor afreis wordt geboekt, moet eerst een aanbetaling van 20-30% worden betaald. De rest van het bedrag dient dan 42 dagen voor de afreis te worden voldaan. In geval u minder dan 4 weken voor de afreis een reis boekt, moet u meteen nadat u de rekening heeft ontvangen het volledige bedrag betalen.

Is de boeking van mijn reis definitief?

Wanneer u met succes een reis heeft geboekt, dan krijgt u via e-mail een bevestiging van uw boeking met alle belangrijke informatie. Gelieve er daarom op te letten dat uw e-mailadres correct is ingevuld.

Ik ben niet zeker of mijn boeking is bevestigd. Wat kan ik doen?
Wanneer u binnen enkele uren na uw boeking nog steeds geen bevestigingsmail heeft ontvangen, gelieve dan eerst te controleren of de betreffende e-mail misschien in uw map met ongewenste e-mail is terechtgekomen. Indien dit niet het geval is, bel dan even ons callcenter op via het telefoonnummer 0800 025 0024 (Gratis in Nederland.).

Ik heb een reis geboekt. Wanneer krijg ik de nodige documenten?

Indien u online heeft geboekt, krijgt u op het ingevulde e-mailadres eerst een bevestiging van uw boeking toegestuurd. De reisdocumenten worden u dan door de reisorganisator toegestuurd vanaf 12 dagen voor de afreis. Dit geldt zowel voor vlieg- als autovakanties. In geval van boeking via de telefoon ontvangt u uw reisdocumenten eveneens vanaf 12 dagen voor de afreis.

Kan ik mijn reis ook op de luchthaven betalen?

Het spijt ons, maar dat is niet mogelijk.

Hoe kan ik een reisverzekering boeken?

Bij Lidl-reizen kunt u tijdens het boeken naast uw reis ook een reisverzekering boeken.

Kan ik naast mijn reis ook een huurwagen boeken?

Het spijt ons, maar dat is niet mogelijk.

Kan ik al een reis voor volgend seizoen boeken?

Op onze reiswebsite ziet u de beschikbare data voor alle reizen. Het is niet mogelijk om op andere data te boeken.

Hoe word ik op de hoogte gebracht van eventueel gewijzigde vluchttijden?

In geval van gewijzigde vluchttijden wordt u door de organisator per brief op de hoogte gebracht. Wanneer er op het laatste ogenblik wijzigingen worden doorgevoerd, wordt u telefonisch geïnformeerd.

Wat is een voucher?

De voucher is uw „waardebon” voor het geboekte hotel en maakt deel uit van de reisdocumenten, die u vanaf 12 dagen voor het begin van de reis van uw organisator ontvangt. De voucher is tegelijkertijd het bewijs voor uw geboekt verblijf resp. speciale diensten.

Hoe veilig zijn mijn persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden enkel gebruikt om de boeking van de reis af te handelen en worden niet aan derden doorgegeven. Voor de overdracht van uw gegevens gebruiken wij een SSL-code, die garandeert dat onbevoegde personen geen toegang hebben tot uw gegevens.

Welke browsers zijn geschikt voor een online boeking?

Onze website is compatibel met de volgende browsers: Firefox (vanaf versie 3), Internet Explorer (vanaf versie 7), Opera (vanaf versie 10), Safari (vanaf versie 5).

Welke bepalingen inzake handbagage zijn er van kracht?

Actuele richtlijn:
Alle passagiers wordt ten stelligste aangeraden zich voor de afreis bij hun luchtvaartmaatschappij te informeren over de van toepassing zijnde beperkingen: de beperkingen wat betreft handbagage kunnen verschillen al naar gelang de luchtvaartmaatschappij of er kunnen extra beperkingen gelden. Enkel uw luchtvaartmaatschappij kan u hierover uitsluitsel bieden. Strengere luchtvaartveiligheidsmaatregelen op Europese luchthavens Sinds 6 november 2006 mogen vliegtuigpassagiers slechts een beperkte hoeveelheid vloeistof in hun handbagage meenemen indien ze zonder problemen door de veiligheidscontrole willen raken. De Europese Unie heeft deze nieuwe veiligheidsvoorschriften uitgevaardigd als reactie op de op 10 augustus 2006 veredelde aanslagen op het Londense luchtverkeer door middel van vloeibare springstoffen. De afzonderlijke vloeistofhouders mogen een inhoud van maximum 100 ml hebben. De vloeistofhouders moeten in een hersluitbare, transparante plastic zak met een volume van maximum 1 liter (ca. 20 x 20 cm) opgeborgen worden en aan de controle afzonderlijk worden afgegeven. Vloeibare medicijnen en speciale voeding (bv. babyvoeding) die u tijdens de vlucht nodig heeft, mag u meenemen; de noodzaak ervan moet u echter aan de controle aannemelijk maken. Deze maatregelen zijn niet van toepassing op vloeistoffen die na de controle, bijvoorbeeld in de taxfree shops, gekocht worden.

Regeling tot op vandaag:
Omwille van de veiligheid alsook het gemak mag er per persoon in principe maar één stuk handbagage in passagiersruimte worden meegenomen. Het toegestane gewicht voor dit stuk bagage ligt al naar gelang de luchtvaartmaatschappij tussen 5 en 8 kg. De maximale afmetingen zijn 55 x 40 x 20 cm. In de handbagage mogen zich geen gepunte of scherpe voorwerpen bevinden. Deze moet u bij de bagage voegen die u moet afgeven.

Wat is de "Zwarte Lijst"?

Door de efficiënte luchtvaartveiligheidsnormen in Europa is onze veiligheidsstandaard één van de strengste ter wereld. De Europese Unie en de lidstaten werken weliswaar samen met de autoriteiten van andere landen aan de verstrenging van de wereldwijde veiligheidsstandaard, maar toch zijn er nog steeds enkele luchtvaartondernemingen die voorwaarden hanteren die onder het vereiste veiligheidsniveau liggen. Om de veiligheid in Europa verder te verhogen, heeft de Europese Commissie in overleg met de luchtvaartveiligheidsautoriteiten van de lidstaten besloten om luchtvaartmaatschappijen die als onveilig worden beschouwd, te verbieden om in het Europese luchtruim te landen of op te stijgen. Een overzicht van deze luchtvaartmaatschappijen vindt u in het onderstaande document. De eerste lijst omvat alle luchtvaartmaatschappijen waartegen in Europa een exploitatieverbod is uitgevaardigd. In de tweede lijst staan alle luchtvaartmaatschappijen, die in Europa aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. De lijsten worden regelmatig geüpdatet en in het officiële blad van de Europese Unie gepubliceerd. Daar worden ze als bijlagen A en B bij de verordening van de Commissie vermeld. Gebruikers moeten zich ervan vergewissen dat ze over de meest recente versie beschikken, vooraleer ze om het even welke stappen ondernemen op basis van de in deze lijsten gepubliceerde informatie.

Wat zijn social bookmarks?

Met een social bookmark kunt u een leesteken (bookmark) op deze website plaatsen, zodat u ze van op iedere computer kunt terugvinden. Zo behoudt u steeds een overzicht van uw lievelingsreizen. Probeer het meteen uit en klik gewoon op het symbool van de social bookmarking-aanbieder!