Corona_LP_Stornierung

FAQ: de belangrijkste vragen en antwoorden over uw reis

Lidl holidays

Mijn vertrek is voor 15 juni 2020. Waar moet ik op letten?
We werken intensief aan het verhelderen van de situatie en het verwerken van uw boekingen. Vanwege de huidige situatie is er momenteel een wereldwijde reiswaarschuwing voor alle toeristische reizen, in ieder geval tot 14 juni 2020, die op korte termijn kan worden verlengd. Aangezien uw veiligheid en tevredenheid onze topprioriteit is, annuleren wij alle Lidl holidays boekingen tot en met 14 juni 2020. We betreuren dit ten zeerste. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail of post. Voor alle overige reizen met vertrek vanaf 15  juni 2020 zijn momenteel de Lidl holidays voorwaarden van toepassing.. Als u tot nu toe geen informatie van ons heeft ontvangen, is er geen aanvullende informatie beschikbaar voor onze servicemedewerkers. Wij danken u voor uw begrip en steun in de huidige situatie!

Mijn vertrek is in de periode vanaf 04 mei t/m 31 mei 2020. Waar moet ik op letten?
Om u in deze buitengewone tijd beter te kunnen plannen, bieden wij u graag een gratis omboeking aan voor uw reis gepland voor mei. Vanwege de huidige situatie is er momenteel een wereldwijde reiswaarschuwing voor alle toeristische reizen, in ieder geval tot 14 juni 2020, die op korte termijn kan worden verlengd. Aangezien uw veiligheid en tevredenheid onze topprioriteit is, annuleren wij alle Lidl holidays boekingen tot en met 14 juni 2020. We betreuren dit ten zeerste. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail of post. De omboekingsoptie is daarom van toepassing op alle Lidl holidays boekingen die beginnen op 16 mei t/m 31 mei 2020. Let op de actievoorwaarden die hierbij van toepassing zijn. Voor annuleringen voor reizen die na 3 mei 2020 vertrekken, zijn de algemene voorwaarden van Lidl holidays van toepassing.

Mijn reis begint na 1 juni 2020. Waar moet ik op letten?
We observeren de veranderende omstandigheden heel nauwkeurig. Daarom beslissen we ook stap voor stap over de procedure voor boekingen die verder in de toekomst liggen. We zijn momenteel afhankelijk van het officiële rapport van de autoriteiten en we vragen uw geduld. We verzekeren u dat we u tijdig informeren als uw reis niet haalbaar is. Samen zoeken we naar een klantvriendelijke oplossing voor u. Als u tot nu toe geen informatie van ons heeft ontvangen, is er geen aanvullende informatie beschikbaar voor onze servicemedewerkers. De algemene voorwaarden van Lidl holidays zijn momenteel van toepassing op annuleringen voor reizen die na 14 juni 2020 vertrekken.

Kan ik mijn reis omboeken?
Om u in deze buitengewone tijd beter te kunnen plannen, bieden wij u een gratis omboeking aan voor reizen die in mei zijn gepland. De omboekingsoptie is van toepassing op alle Lidl holidays boekingen vanaf 1 mei t/m 31 mei 2020. Let op de volgende actievoorwaarden. Voor reizen die plaatsvinden vanaf 01 juni 2020 gelden de normale voorwaarden. Wil je je reis uitstellen en heb je toch nog vragen? De collega's van ons Call Center helpen u graag met het opnieuw boeken 0800 025 0024.

Kan ik mijn reis annuleren?
Alle boekingen van Lidl holidays t/m 14 juni 2020 worden geannuleerd vanwege de wereldwijde reiswaarschuwing. Als u een reis heeft geboekt met vertrek t/m 14 juni 2020, wordt u proactief benaderd door ons Service Center. Controleer uw inbox!
Voor annuleringen voor reizen die na 14 juni 2020 vertrekken, zijn de  algemene voorwaarden van Lidl holidays van toepassing.
Om u te kunnen verheugen op een welverdiende vakantie zonder risico biedt Lidl holidays voor alle nieuwe boekingen gemaakt in de maand mei 2020 de volgende actievoorwaarden aan waarin je kosteloos kunt annuleren. De gratis annuleringsperiode eindigt op 31 mei 2020.

Wanneer neemt Lidl Holidays contact met mij op, met informatie over mijn reis?
We verzekeren u dat we u proactief en tijdig informeren als uw reis niet haalbaar is. Samen zoeken we naar een klantvriendelijke oplossing voor u. We zijn momenteel afhankelijk van het officiële rapport van de autoriteiten en we vragen uw geduld. We observeren de veranderende omstandigheden heel nauwkeurig. Daarom beslissen we ook stap voor stap over de procedure voor boekingen die verder in de toekomst liggen.

Hoe neem ik contact op met Lidl Holidays?
We doen ons best om alle zorgen zo snel mogelijk en met de best mogelijke oplossing af te handelen. We helpen u graag telefonisch (0800 025 0024) of via ons contactformulier. Als u al contact met ons heeft opgenomen, dan vragen wij uw geduld. Wees ervan verzekerd dat u reactie zult ontvangen.

Mijn Lidl holidays is geannuleerd. Krijg ik een reischeque of mijn geld terug?
Wist u dat u 100% van uw geld bij ons kunt terugkrijgen? Onze klanten krijgen het volledige bedrag voor hun boeking terug voor alle reizen die vanwege de huidige omstandigheden niet konden plaatsvinden.. Voor alle nieuwe boekingen van Lidl holidays tussen 1 april 2020 en 31 mei 2020, bieden we u een gratis annuleringsoptie waarmee u uw geld volledig terugkrijgt in plaats van vouchers. Niet alleen veiligheid, maar vooral tevredenheid van onze klanten is onze topprioriteit in turbulente tijden als deze. Meer informatie over onze terugbetalingen vindt u in onze actievoorwaarden.

Waarom is mijn reis geannuleerd?
Zoals u waarschijnlijk al via de media heeft gehoord, proberen veel landen momenteel de verspreiding van de luchtwegaandoening COVID-19 (coronavirus) te voorkomen door middel van toegangscontroles en gezondheidscontroles. Wees ervan verzekerd dat we de situatie serieus nemen en de situatie in de gaten houden op al onze reisbestemmingen. We hebben daarom nauw contact met onze lokale agentschappen en de verantwoordelijke autoriteiten. Hier vindt u nuttige links over de huidige situatie.

+++ actievoorwaarden +++

 

Lidl holidays werkt aan een oplossing voor alle reizigers die zich op dit moment op een bestemming bevinden. U wordt ter plaatse geïnformeerd over de maatregelen.

Reeds geboekt:

We ontvangen momenteel een groot aantal vragen over uw reis. We werken intensief aan het verhelderen van de situatie en het verwerken van uw boeking(en). Vanwege de huidige situatie annuleren wij alle Lidl holidays reizen tot en met 14 juni 2020.

We zullen u zo snel als mogelijk op de hoogte stellen van alle annuleringen. Houd uw e-mail goed in de gaten. Als u tot nu toe geen informatie van ons heeft ontvangen is er geen aanvullende informatie beschikbaar vanuit onze servicemedewerkers. Op dit moment worden alle overige reizen uitgevoerd zoals gepland. Mochten er wijzigingen zijn dan informeren wij u uiteraard ook. De Lidl holidays algemene voorwaarden zijn momenteel van toepassing op alle reizen die vertrekken op of na 15 juni 2020.

We streven ernaar alle terugbetalingen zo snel mogelijk te verwerken, het kan echter zo zijn dat er wat vertraging in deze verwerking zit. Wij hopen dat u begrip heeft voor deze situatie.

Gratis omboeken:
Om u in deze buitengewone tijd tegemoet te komen bieden wij u graag de mogelijkheid om uw geplande reis in mei gratis om te boeken. Deze mogelijkheid is van toepassing op alle Lidl holidays boekingen met vertrek 16 mei tot en met 31 mei 2020.

Let op: de volgende voorwaarden zijn van toepassing:

  • Geldig voor alle Lidl holidays boekingen met vertrek vanaf 16 mei tot en met 31 mei 2020
  • Omboeken van het Lidl holidays aanbod alleen tegen de actuele dagprijs en onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Nieuwe boekingen:

Om u te kunnen verheugen op een welverdiende vakantie zonder risico biedt Lidl holidays voor alle nieuwe boekingen bij vertrek vanaf 1 mei 2020 de volgende actievoorwaarden aan waarin je kosteloos kunt annuleren:

  • Nieuwe boekingen gemaakt tussen 1 april 2020 en 31 mei 2020.
  • Alleen geldig voor Lidl holidays boekingen
  • Bij eigen vervoer reizen geldt gratis annuleren uiterlijk 14 dagen voor vertrek.
  • Vliegreizen en cruises gratis annuleren uiterlijk 30 dagen voor vertrek.
  • Dynamic Packaging is uitgesloten van deze verordering. 

Voor alle nieuwe boekingen gemaakt tussen 1 april 2020 en 31 mei 2020 bieden we u een gratis annuleringsoptie aan waarmee u uw volledige reissom terugbetaald krijgt. Uw tevredenheid is erg belangrijk voor ons en daarom ontvangt u bij annulering geen voucher maar wordt de volledige reissom terugbetaald.Voor alle reizen geboekt na 1 juni 2020 zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

Wij danken u voor uw geduld in deze buitengewone situatie.

Team Lidl Reizen NL